Monday 5 November 2012

Muhammad Firdaus Rizq Adalah Namaku


Setelah aku selamat dilahirkan, ibu terus dimasukkan ke dalam wad terlebih dahulu. Di sini, aku lihat, ibu jaga aku dengan penuh kasih sayang. Seronok baring di sebelah ibu. Ayah pula pulang ke rumah dahulu untuk rehatkan badan yang letih itu. Kesian ayah kepenatan menemani ibu seharian sehinggakan tidak tidur.
Pada jam 12.30pm (29/10/2012), aku melihat ayah sampai dengan beberapa orang di belakangnya. Dibelakang ayah itu rupanya adalah mak long, pak long, atok dan nenek. Semuanya serbu kat aku dan cium-cium aku.
Inilah Muhammad Firdaus Rizq

Selepas itu, aku terdengar nenek bertanyakan kepada ayah. "Siapa nama anak ni?" kata nenek. "Nama dia Muhammad Firdaus Rizq.." kata ayah. Wah...itu nama akulah. Sedapnya nama ni. Pandai ibu dan ayah pilih nama aku yang cukup bermakna. Terima kasih ibu dan ayah...

No comments:

Post a Comment